Ehdokas: Heli Merimaa

17. maaliskuuta 2021


Heli Merimaa

1. Kuka olet?

Olen Heli Merimaa, 45-vuotias, neljän lapsen äiti. Asun Saarikylissä, Lovensalossa (vuodesta -06) perheeni kanssa, mihin kuuluu myös kissoja ja koiria. Olen kotoisin Seinäjoelta. Ennen Lovensaloon muuttoa asuimme kuusi vuotta Tampereella, Hervannassa.

Olen toiminut tapahtuma-alan yrittäjänä. Ammatiltani olen mielenterveys- ja päihdepuolen lähihoitaja. Olen toiminut hoitajana mm. lastensuojelussa ja päihdepsykiatriassa.

Tällä hetkellä toimin myynnin ja markkinoinnin parissa, myyntineuvottelijana. Olen työskennellyt myös Greenpeacella. Joutessani opiskelin Tampereen avoimessa yliopistossa kansainvälisen politiikan perusopinnot.

Tämän hetken luottamustoimeni ovat: Pälkäneen kunnan varavaltuutettu, sivistyslautakunnan jäsen, alueellisen jätehuoltolautakunnan jäsen, Pälkäneen Valokuitu Oy hallituksen jäsen sekä Pälkäneen Asuntotuotanto Oy hallituksen varajäsen.

Olen Pälkäneen Vihreät ry puheenjohtaja ja Pirkanmaan Vihreät ry piirihallituksessa olen toiminut vuodesta -17 lähtien.

Olen intohimoinen retkeilyharrastaja ja retkeilen ympäri vuoden. Nautin myös hyvästä ruoasta.


2. Mikä sai sinut lähtemään ehdokkaaksi kuntavaaleihin?

Haluan olla mukana kehittämässä Pälkäneestä elinvoimaista maaseutupitäjää, missä otetaan huomioon jokainen, myös luonto ja eläimet.

Kunta on juuri niin vahva, miten se kohtelee heikoimpiaan. Kaikki lähtee ennaltaehkäisystä, ja siksi haluan muistuttaa, että jo varhaisessa vaiheessa välittäminen ja rinnalla kulkeminen on ensiarvoisen tärkeitä asioita.

Nopeat, lyhytnäköiset ja poukkoilevat päätökset kuluttavat turhaa aikaa ja vievät resursseja. Tästä syystä on tärkeää valmistella ja selvittää asioita kunnolla ja huolella ennen kuin niitä päätettäväksi tuodaan.

Haluan myös sitä, että koko Pälkäne osallistuu. Kuntalaisen roolia ei voi liiaksi korostaa. On tärkeää, että kuntalaisilla on mahdollisuus osallistua päätöksentekoon jo valmisteluvaiheessa.

Rakennetaan Pälkänettä yhdessä ja avoimesti, toisiamme kunnioittaen. Paikallinen politiikka on valtavan kivaa, onhan kyseessä meidän kaikkien yhteiset asiat.

Välillä on hyvä myös höllätä. Lähteä metsään tai juhlia kunnolla! Siksi toivonkin, että tulevaisuudessa meillä Pälkäneellä riittää yhteisiä juhlia mistä voidaan yhdessä nauttia!

3. Miksi Vihreät?

Vihreät antavat minulle mahdollisuuden vaikuttaa tärkeissä asioissa ja missä voin olla täysin oma itseni.

Parasta on se, kun ympärillä on samanhenkistä porukkaa ja voimme yhdessä puhaltaa yhteiseen hiileen. Päämääränämme on muuttaa maailmaa pala kerrallaan siten, että tulevilla sukupolvillakin on mahtavat elinolot täällä.

Vaikuttaminen harrastuksena onkin parasta juuri silloin, kun olet itsellesi juuri oikeassa porukassa.

Lähetä kommentti