Ehdokas: Sari Tamminen

17. maaliskuuta 2021


Sari Tamminen

1. Kuka olet?

 Olen 3 kouluikäisen lapsen äiti ja hankinta-asiantuntija.

2. Mikä sai sinut lähtemään ehdokkaaksi kuntavaaleihin?

Kuntapolitiikka on aina minua kiinnostanut. Olen idealisti, joka haluaa paremman kotikunnan. Nykyisellään koen, että päätöksiä ei tehdä kovinkaan pitkänäköisesti, kokonaiskustannukset huomioiden eikä kuntalaisia kuunnellen. Teen töitä julkisella sektorilla ja aiemmin työskentelin kunnalla. Siellä näkee paljon erilaisia asioita, joita toivoisi muutettavan tai edistettävän. Pälkäneellä päätöksenteko on ollut poikkoilevaa ja lyhytjänteistä. Kuntalaisena olisi hyvä tietää mihin suuntaan kuntaa halutaan viedä, jotta voi puntaroida kohtaako oma arvomaailma. Kuntasektori elää taloudellisesti tiukkoja aikoja tällä hetkellä, joten varat olisi syytä käyttää hyvin. Hiekkalaatikkoleikkien aika on ohi, nyt pitää ajatella kokonaisuutta ja pitkäjänteisyyttä.

3. Miksi Vihreät?

Vihreillä on hyvä keskusteleva porukka, johon mahtuu erilaisia tyyppejä. Koen, että sovin vihreisiin, mutta toisaalta harkitsin pitkään. Puoluepolitiikka on ollut suurin kynnyskysymys minun ehdokkuudelle aiemmin. Olen viime vuosina pitänyt tärkeänä kestäviä arvoja. Joskaan mikään niuhottaja vihreiden arvojen suhteen en ole. Maailma ei valmistu kerralla.

Lähetä kommentti