Ehdokas: Roosa Blom

17. maaliskuuta 2021


Roosa Blom

1. Kuka olet?

Olen Roosa Blom. Olen 26-vuotias pienen pojan äiti, yrittäjä ja somevaikuttaja.

Olen kotoisin Keski-Suomesta, mutta päädyin asumaan Pälkäneelle kivan talon perässä tietämättä koko paikkakunnasta mitään. Mitä pidempään olen asunut Pälkäneellä, sitä enemmän täällä tykkään olla. Pälkäneestä löytyy vuosi toisensa jälkeen aina uusia, upeita asioita. Pälkäne on upea paikka!

Työkseni olen somevaikuttaja ja yrittäjä. Pääasiassa teen sisällöntuotantoa omaan blogiin ja Instagramiin sekä myös yrityksille. Jonkin verran teen markkinointia, koulutuksia ja luentoja. Muutin Pälkäneelle 2017 ja seuraavana kesänä syntyi meidän esikoinen. Hän on tällä hetkellä jo touhukas taapero, joka on Hermannin päiväkodissa.


2. Mikä sai sinut lähtemään ehdokkaaksi kuntavaaleihin?

Minua pyydettiin jo keväällä 2019 mukaan, mutta kieltäydyin. Asia jäi kuitenkin muhimaan ja päätin, että haen mukaan. Katselin valtuuston ikä- ja sukupuolijakaumaa ja koin, että valtuustoon täytyy saada myös nuoria naisia mukaan. Valtuustossa on päätetty paljon mm. Koulujen ja varhaiskasvatukseen liittyvistä asioista. Mielestäni valtuustossa pitäisi olla enemmän edustettuna meitä, joita asia koskettaa.

Pälkäne on ihana ja idyllinen maalaiskunta. Mielestäni Pälkäneen vahvuus on kylät ja luonto. Kylien elinvoimaisuutta täytyy tukea. Kouluja ja hoitopaikkoja ei saisi missään nimessä lopettaa sillä se pakottaa perheitä muuttamaan muualle.

Pälkäne on pieni maalaiskunta ja päätökset täytyy tehdä myös siitä näkökulmasta. En ole niin kiinnostunut valtakunnan politiikasta, mutta haluan päästä vaikuttamaan asioihin käytännön tasolta omassa asuinkunnassani.

3. Miksi Vihreät?

Itselle ekologisuus ja tasa-arvo ovat olleet aina todella tärkeäitä arvoja. Oli heti selvää, että liityn Vihreisiin. Vihreät edustavat niitä arvoja, jotka itsellenikin ovat tärkeitä. Omassa työssänikin Olen huolissani ilmastonmuutoksesta ja päätöksiä tarvitsee tehdä myös ympäristö huomioiden.

Pälkäneen Vihreät ovat myös pieni ja todella ihana puolue, jossa tuetaan, kannustetaan ja autetaan. Kenenkään ei tarvitse olla täydellinen tai valmis, vaan jokainen voi oppia ja pyytää apua.

Roosan blogi: https://roosablom.vaikuttajamedia.fi
Instagram: www.instagram.com/roosablom

Lähetä kommentti